U nastojanju da privuku sve ređe kupce u auto-salone, dileri u Srbiji se naprosto utrkuju ko će ponuditi duži garantni rok za svoje automobile. Tako već sada imamo dva proizvođača koji nude „potpunu, sedmogodišnju garanciju“ na svoja vozila, a drugi nude i takozvanu produženu garanciju. Naravno, svaki proizvođač ima i specifične uslove koje prodavac mora da ispuni da bi garancija važila. Mnogi koji nude višegodišnju garanciju dodaju, kao uslov, i ograničenje kilometraže, na primer - petogodišnja garancija ili pređenih 100.000 kilometara. Po novom Zakonu o zaštiti potrošača, koji je stupio na snagu 1. januara ove godine, minimalni garantni rok je dve godine i ova odredba ne priznaje nikakvo ograničenje po pitanju kilometraže, a i drugi uslovi su diskutabilni. Dakle, vozač može da pređe koliko god hoće u te dve godine i niko ne sme da mu ukine garanciju. Ipak, u praksi mnogi vozači u Srbiji gube pravo na garanciju zbog brojnih ograničenja. Osnovno je da vozilo bude „redovno održavano i servisirano u ovlašćenom servisu“, samo tog proizvođača.
U nastojanju da privuku sve ređe kupce u auto-salone, dileri u Srbiji se naprosto utrkuju ko će ponuditi duži garantni rok za svoje automobile.
Tako već sada imamo dva proizvođača koji nude „potpunu, sedmogodišnju garanciju“ na svoja vozila, a drugi nude i takozvanu produženu garanciju.
Naravno, svaki proizvođač ima i specifične uslove koje prodavac mora da ispuni da bi garancija važila. Mnogi koji nude višegodišnju garanciju dodaju, kao uslov, i ograničenje kilometraže, na primer - petogodišnja garancija ili pređenih 100.000 kilometara.
- Po novom Zakonu o zaštiti potrošača, koji je stupio na snagu 1. januara ove godine, minimalni garantni rok je dve godine i ova odredba ne priznaje nikakvo ograničenje po pitanju kilometraže, a i drugi uslovi su diskutabilni. Dakle, vozač može da pređe koliko god hoće u te dve godine i niko ne sme da mu ukine garanciju - tvrdi za „Novosti“ Goran Papović iz Udruženja potrošača Srbije.
Ipak, u praksi mnogi vozači u Srbiji gube pravo na garanciju zbog brojnih ograničenja. Osnovno je da vozilo bude „redovno održavano i servisirano u ovlašćenom servisu“, samo tog proizvođača.
- Kupio sam automobil sa takozvanom fabričkom pripremom za radio, sam ga ugradio, ubacio u za to predviđen prostor, zavrnuo nekoliko šrafova i povezao par žica, a kada sam otišao na redovni servis, rekli su mi da sam izgubio pravo na garanciju, jer nisam kod njih ugradio radio, a koji je bio višestruko skuplji - kaže jedan od kupaca novog automobila.
Proverili smo tvrdnju čitaoca i saznali da je zabranjeno ne samo da ugrađujete radio van „ovlašćenog servisa“, već i da ugrađujete plin ili dodatnu oprema bilo koje vrste (telefonski aparat, alarm, felne, spojlere).