Garancija na auto sa mnogo uslova

Bez autora
Nov 02 2011

U nastojanju da privuku sve ređe kupce u auto-salone, dileri u Srbiji se naprosto utrkuju ko će ponuditi duži garantni rok za svoje automobile. Tako već sada imamo dva proizvođača koji nude „potpunu, sedmogodišnju garanciju“ na svoja vozila, a drugi nude i takozvanu produženu garanciju. Naravno, svaki proizvođač ima i specifične uslove koje prodavac mora da ispuni da bi garancija važila. Mnogi koji nude višegodišnju garanciju dodaju, kao uslov, i ograničenje kilometraže, na primer - petogodišnja garancija ili pređenih 100.000 kilometara. Po novom Zakonu o zaštiti potrošača, koji je stupio na snagu 1. januara ove godine, minimalni garantni rok je dve godine i ova odredba ne priznaje nikakvo ograničenje po pitanju kilometraže, a i drugi uslovi su diskutabilni. Dakle, vozač može da pređe koliko god hoće u te dve godine i niko ne sme da mu ukine garanciju. Ipak, u praksi mnogi vozači u Srbiji gube pravo na garanciju zbog brojnih ograničenja. Osnovno je da vozilo bude „redovno održavano i servisirano u ovlašćenom servisu“, samo tog proizvođača.

Garancija na auto sa mnogo uslovaU nastojanju da privuku sve ređe kupce u auto-salone, dileri u Srbiji se naprosto utrkuju ko će ponuditi duži garantni rok za svoje automobile.

Tako već sada imamo dva proizvođača koji nude „potpunu, sedmogodišnju garanciju“ na svoja vozila, a drugi nude i takozvanu produženu garanciju.

Naravno, svaki proizvođač ima i specifične uslove koje prodavac mora da ispuni da bi garancija važila. Mnogi koji nude višegodišnju garanciju dodaju, kao uslov, i ograničenje kilometraže, na primer - petogodišnja garancija ili pređenih 100.000 kilometara.

- Po novom Zakonu o zaštiti potrošača, koji je stupio na snagu 1. januara ove godine, minimalni garantni rok je dve godine i ova odredba ne priznaje nikakvo ograničenje po pitanju kilometraže, a i drugi uslovi su diskutabilni. Dakle, vozač može da pređe koliko god hoće u te dve godine i niko ne sme da mu ukine garanciju - tvrdi za „Novosti“ Goran Papović iz Udruženja potrošača Srbije.

Ipak, u praksi mnogi vozači u Srbiji gube pravo na garanciju zbog brojnih ograničenja. Osnovno je da vozilo bude „redovno održavano i servisirano u ovlašćenom servisu“, samo tog proizvođača.

- Kupio sam automobil sa takozvanom fabričkom pripremom za radio, sam ga ugradio, ubacio u za to predviđen prostor, zavrnuo nekoliko šrafova i povezao par žica, a kada sam otišao na redovni servis, rekli su mi da sam izgubio pravo na garanciju, jer nisam kod njih ugradio radio, a koji je bio višestruko skuplji - kaže jedan od kupaca novog automobila.

Proverili smo tvrdnju čitaoca i saznali da je zabranjeno ne samo da ugrađujete radio van „ovlašćenog servisa“, već i da ugrađujete plin ili dodatnu oprema bilo koje vrste (telefonski aparat, alarm, felne, spojlere).

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik